Skip to content

Klapp klapp klapp

22 september 2009

Sedan några veckor tillbaka har jag känt hjärtrus. Hjärtat klappar. Pulsen slår. Allt snabbare än vanligt. Det känns i halsgropen. Oftast på kvällen. Det är obehagligt. Och jobbigt. Om inte barnen väcker mig på natten så är det detta.

7 kommentarer leave one →
  1. 23 september 2009 06:23

    Nervös inför allt det nya som väntar? Andas andas. Kram kram

  2. 23 september 2009 07:12

    Och jag förstår att det är jobbigt och obehagligt. Sök hjälp om det inte blir bättre.

  3. 23 september 2009 11:55

    Usch, det låter obehagligt. Hoppas du kan få hjälp mot problemen.
    Andning och avslappningsövningar kan säkert vara ett första steg som hjälper.

    Ta hand om dig!

  4. 24 september 2009 16:42

    Usch. Låter otrevligt. Alltid är det nåt (om inte ungarna väcker en, menar jag 🙂 )

  5. Elizabet permalink*
    25 september 2009 08:21

    Alla: Tack söta rara ni för omtanken. Ja, det är nog lite mycket nu. Både med barnen och flytten som kommer. Läget är oförändrat, men under kontroll.

  6. 30 september 2009 09:16

    jag vet hur det känns. Ta det lugnt, och drick mycket vatten. Även uttorkning ger hjärtklappning.

    • Elizabet permalink*
      14 oktober 2009 05:36

      Mikaela: Är det så?! Det var nämligen min teori från början att det kanske hade med det att göra. Men sjukvården förkastade den teorin ganska snabbt. Skönt att du säger det. Ska genast anstränga mig och få i mig mer vatten. Tillståndet är bättre, men pulsen är fortfarande hög.

Kommentera

