Skip to content

Inte glad

17 september 2009

I vår familj ville både vara ekonomichef. Vi fajtades om platsen. Och jag vann. Eller mannen kanske gav upp efter allt mitt tjat om att jag skulle ha rollen. Har man kontrollbehov så har man.

Min man har sedan snart ett halvår tillbaka en ny roll på ett spännande företag. Rollen är baserat utifrån ett eget företagande. Och rollen innebär därmed fakturering. Än så länge har inga fakturor skickats. Och inga pengar kommit in. Ekonomichefen är inte glad.

3 kommentarer leave one →
  1. mammapappabarn permalink
    17 september 2009 17:46

    Ha ha det är jag som är ekonomichef i vår familj också (om du avser ta hand om räkningar å sånt). Utan protester från mannen. Men det är definitivt inte jag som är mest lämpad ur ekonomisk synpunkt 🙂

  2. 17 september 2009 21:16

    Ops. Annars brukar det ju vara så att den som jobbar med ekonomi ofta är dålig på att sköta sin egen.

  3. Elizabet permalink*
    20 september 2009 17:05

    Malin: Precis, räkningar o så är det jag syftar till 🙂 Och håller kanske med dig, you shopohoic 😉 Hahha…

    Isa: Det är väl så i mannens fall antar jag 😉

Kommentera

